Definicións. Sociedade da información


Áreas (Enquisa estrutural a fogares)

As áreas definidas a partir da edición 2008 da Enquisa estrutural a fogares son:

  • Provincia da Coruña
    • Ferrol-Eume-Ortegal: comprende as comarcas de Ferrol, Eume e Ortegal.
    • Área da Coruña: comprende as comarcas da Coruña e Betanzos.
    • Área da Costa da morte: comprende as comarcas de Bergantiños, Fisterra, Muros, Terra de Soneira e Xallas.
    • A Coruña suroriental: comprende as comarcas de Arzúa, Ordes e Terra de Melide.
    • Área de Santiago: comprende as comarcas da Barcala, O Sar e Santiago.
    • A Barbanza-Noia: comprende as comarcas da Barbanza e Noia.
  • Provincia de Lugo
    • Lugo oriental: comprende as comarcas da Fonsagrada, Os Ancares e Sarria.
    • Lugo sur: comprende as comarcas de Chantada, Quiroga e Terra de Lemos.
    • Lugo central: comprende as comarcas da Ulloa, Lugo, Meira e A Terra Chá.
    • A Mariña: comprende as comarcas da Mariña Central, A Mariña Oriental e A Mariña Occidental.
  • Provincia de Ourense
    • O Carballiño-O Ribeiro: comprende as comarcas do Carballiño e O Ribeiro.
    • Ourense central: comprende as comarcas de Allariz e Maceda, Terra de Caldelas, Terra de Trives e Valdeorras.
    • Ourense sur: comprende as comarcas da Limia, Baixa Limia, Terra de Celanova, Verín e Viana.
    • Área de Ourense: comprende a comarca de Ourense.
  • Provincia de Pontevedra
    • Pontevedra nororiental: comprende as comarcas de Deza e Tabeirós-Terra de Montes.
    • Pontevedra sur: comprende as comarcas da Paradanta, O Baixo Miño e O Condado.
    • Área de Pontevedra: comprende a comarca de Pontevedra.
    • Caldas-O Salnés: comprende as comarcas de Caldas e O Salnés.
    • Área de Vigo: comprende a comarca de Vigo.
    • O Morrazo: comprende a comarca do Morrazo.

Banda larga

Trátase dunha rede capaz de alcanzar altas velocidades de transmisión de información. Existen distintos tipos de conexión de banda larga:

  • Rede Dixital de Servizos Integrados (RDSI)
  • Acceso asimétrico xDSL (ADSL, HDSL, IDSL, R-ADSL, VDSL, DSL)
  • Acceso inarámico (Wi-Fi, Wi-Max)
  • Acceso asociado a televisión por cable (rede de cable)
  • Acceso asociado á Rede Eléctrica doméstica de Baixa Tensión
  • Acceso vía satélite
A continuación defínense os tipos de conexión de banda larga máis utilizados:

RDSI: siglas de Rede Dixital de Servizos Integrados. Trátase dunha tecnoloxía de transmisión de información que combina servizos de voz e dixitais a través da rede telefónica nun só medio, facendo posible ofrecer aos clientes servizos dixitais de datos, así como conexión de voz, a través dun só “cable”, cunha velocidade máxima de transmisión de 128 Kbps.

xDSL: siglas en inglés de x Digital Suscriber Line (Liña de Abonado Dixital). Trátase dun termo utilizado para referirse de forma global a todas as tecnoloxías que permiten que os fíos telefónicos de cobre convencionais transporten ata 16 Mbps (megabits por segundo) mediante técnicas de compresión. Hai diversas modalidades desta tecnoloxía, tales como ADSL, HDSL e RADSL, sendo a ADSL a máis utilizada habitualmente.

ADSL: siglas en inglés de Asymmetric Digital Subscriber Line (Liña de Cliente Dixital Asimétrica). Trátase dunha tecnoloxía de transmisión de información, pertencente á familia xDSL, que permite aos fíos de cobre convencionais, usados inicialmente para telefonía, transportar datos. A diferenza entre ADSL e outras DSL, así como a RDSI, é que a velocidade de baixada e a de subida non son simétricas, é dicir, que normalmente permiten unha maior velocidade de baixada que de subida.

Acceso inarámico (Wi-Fi, Wi-Max): a comunicación inarámica ou sen cables é aquela na que os extremos da comunicación (emisor/receptor) non se atopan unidos por un medio de propagación físico, senón que se utiliza a modulación de ondas electromagnéticas a través do espazo. Neste senso, os dispositivos físicos só están presentes nos emisores e receptores da sinal, tales como antenas, ordenadores, PDA, teléfonos móbiles, etc. Tanto Wi-Fi como Wi-Max son dous mecanismos que permiten a conexión a Internet dos dispositivos físicos de forma inarámica.

Rede de cable: rede de comunicación de fío óptico que integra os servizos de televisión, transmisión de datos e telefonía. Na actualidade existen en España distintos operadores de cable, que proveen esta tecnoloxía a unha ou varias Comunidades Autónomas: Madritel (Madrid), Euskaltel (País Vasco), Ono (Comunitat Valenciana), Menta (Andalucía), Retecal (Castilla y León), R (Galicia) e Supercable, entre outros.

Clasificación das actividades de innovación na Enquisa de innovación empresarial (IGE)

Na Enquisa de innovación empresarial do IGE, as empresas clasifícanse segundo as actividades de innovación levadas a cabo en Galicia nas seguintes categorías:

  • Empresas con actividades de I+D: agrupa a aquelas unidades que levan a cabo traballos creativos para aumentar o volume de coñecementos e o seu emprego, para idear produtos e procesos novos ou mellorados, incluído o desenvolvemento de software, así como as innovacións de comercialización ou de organización, levadas a cabo dentro da empresa (I+D interna) ou compradas a outra empresa do grupo ou organismo privado ou público de investigación (I+D externa)
  • Empresas con actividades para innovacións de produto ou de proceso: inclúe ás unidades que realizaron algunha das seguintes actividades:
    • Adquisición de maquinaria, equipo e software para producir produtos ou procesos novos ou mellorados (non incluídos en I+D)
    • Adquisición doutros coñecementos externos (non incluídos en I+D)
    • Formación para desenvolver e/ou introducir produtos novos ou mellorados
    • Introdución no mercado de innovacións de produto
    • Outros preparativos para as innovacións de produto e de proceso (definición das especificacións técnicas, montaxe e enxeñaría, probas de produción, etc.)
  • Empresas con actividades para innovacións de organización ou comercialización: aglutina ás unidades que realizaron algunha das seguintes actividades:
    • Preparativos para as innovacións de organización
    • Preparativos para as innovacións de comercialización

CNAE-93 Rev.1 (Clasificación Nacional de Actividades Económicas)

É a Clasificación Nacional de Actividades Económicas elaborada segundo as condicións recollidas no Regulamento de implantación da NACE Rev. 1.1. O obxectivo desta clasificación é establecer un conxunto xerarquizado de actividades económicas que poida ser empregado para:

  • Favorecer a implementación de estatísticas nacionais que poidan ser diferenciadas de acordo coas actividades establecidas
  • Clasificar as unidades estatísticas e entidades segundo a actividade económica exercida

Comercio electrónico

Baixo esta rúbrica agrúpanse as transaccións realizadas a través de redes baseadas en protocolos de Internet (TCP/IP) ou sobre outras redes telemáticas distintas de Internet. Os bens e servizos contrátanse ou resérvanse a través destas redes, pero o pago ou a entrega do produto poden realizarse off-line (fóra da Internet), a través de calquera outro canal. Os pedidos realizados por teléfono, fax ou mediante correo electrónico escrito de forma manual non se consideran comercio electrónico. Si se inclúen os formularios estruturados que existen nalgunhas páxinas web para realizar un pedido á empresa.

Correo electrónico (e-mail)

É un servizo de mensaxería baseado en Internet, mediante o cal un ordenador pode intercambiar mensaxes con outros ordenadores a través da Internet.

Empresa (enquisas IGE)

Combinación máis pequena de unidades xurídicas que constitúe unha unidade organizativa de produción de bens e servizos e que goza dunha certa autonomía de decisión.

Empresa activa en innovación

É toda empresa innovadora ou potencialmente innovadora.

Empresa innovadora

É a que introduce unha innovación durante o período de tempo analizado na Enquisa de innovación empresarial do IGE (3 anos).

Empresa potencialmente innovadora

É unha empresa que ten innovacións en fase de desenvolvemento, ou ben que emprendeu actividades de innovación pero que foron abandonadas, durante o período de tempo analizado na Enquisa de innovación empresarial do IGE (3 anos).

Esforzo innovador

É o cociente entre os gastos totais en innovación da empresa e os seus ingresos de explotación.

Establecemento (empresas)

Empresa ou parte dunha empresa sita nun lugar delimitado topograficamente, no que se realizan unha ou varias actividades económicas ás que dedican o seu traballo unha ou varias persoas por conta dunha mesma empresa. Se polas propias características da actividade esta non se realiza nun lugar fixo, o establecemento é o lugar dende o que se organiza ou coordina tal actividade. Non se contabilizan como establecementos os almacéns e as sedes sociais ou os domicilios legais dos titulares das empresas no caso de que existan unicamente como soporte xurídico das actividades.

Extranet

É unha rede pechada que utiliza protocolos de Internet, que permiten á empresa compartir información de forma segura cos seus socios, clientes e/ou provedores. Pode tomar a forma dunha prolongación segura da Intranet ou dunha parte privada da páxina web da empresa con acceso restrinxido.

GPS

Siglas en inglés de Global Positioning System (Sistema de Posicionamento Global). É un sistema global de navegación por satélite que permite determinar en todo o mundo a posición dun obxecto, unha persoa ou un vehículo.

Innovación (concepto IGE)

Na Enquisa de innovación empresarial do IGE, considérase innovación a toda introdución dun produto (ben ou servizo) ou dun proceso, novo ou significativamente mellorado, ou a introdución dun método de comercialización ou de organización novo aplicado ás prácticas de negocio, á organización do traballo ou ás relacións externas. Nesta definición hai que destacar:

  • Grao de orixinalidade: ademais das novas introducións, tamén serán innovacións os cambios que teñan un grao de novidade importante ou significativa para a empresa. Isto significa que se exclúen os cambios menores ou que non supoñen un grao de novidade suficiente
  • Grao ou ámbito de novidade: o requisito mínimo para que unha innovación sexa considerada como tal é que o produto, proceso, método comercial ou método organizativo sexa novo (ou significativamente mellorado) para a empresa. Isto indica que, ademais dos produtos, procesos e métodos desenvolvidos por primeira vez pola empresa, tamén deberán ser considerados aqueles que adopta a empresa pero que foron desenvolvidos previamente por outras empresas ou organizacións
  • Grao de éxito comercial: considéranse todas as innovacións introducidas, independentemente de que tiveran ou non éxito comercial
Nesta enquisa son considerados catro tipos de innovacións: de produto, de proceso, organizativas e comerciais.

Innovación de procesos

É a adopción pola empresa de métodos novos ou significativamente mellorados de produción, distribución ou de actividades de apoio.

Innovación en produtos (bens ou servizos)

É a introdución por parte da empresa dun ben ou servizo novo ou significativamente mellorado nas súas características básicas, especificacións técnicas, software incorporado ou outros compoñentes intanxibles, finalidades desexadas ou nas prestacións.

Innovacións de comercialización ou marketing

É a introdución pola empresa de métodos de comercialización, novos ou significativamente mellorados, que impliquen melloras importantes no deseño ou presentación, na distribución, na promoción ou nos prezos dos produtos da empresa.

Innovacións de organización

É a introdución pola empresa de métodos de organización, novos ou significativamente mellorados, aplicados ás prácticas da empresa, á organización do traballo ou ás súas relacións externas.

Internet

Rede dixital de conmutación de paquetes, baseada en protocolos TCP/IP. Interconecta entre si redes de menor tamaño (de ahí o seu nome: inter=entre, net=rede), permitindo a transmisión de datos entre calquer parella de ordenadores conectados a estas redes subsidiarias.

Intranet

É unha rede de ordenadores privados que utiliza protocolos de Internet para compartir, dentro dunha organización, parte dos seus sistemas de información e sistemas operacionais. O termo Intranet utilízase en oposición a Internet, unha rede entre organizacións, para referirse a unha rede comprendida no ámbito dunha organización.

Rede de área local "sen fíos" (WLAN)

Trátase dunha rede de área local inarámica, alternativa ás redes LAN, que permite, así mesmo, a comunicación entre ordenadores situados no mesmo edificio ou en edificios próximos, minimizando ás conexións cableadas entre eles.

Rede de área local (LAN)

É unha rede de comunicación cableada entre ordenadores situados no mesmo edificio ou en edificios próximos, de forma que permite aos seus usuarios o intercambio de datos e a compartición dos recursos.

Sistemas operativos de código aberto (LINUX)

O software de código aberto é aquel cuxo código fonte e outros dereitos que normalmente son exclusivos das persoas que posúen os dereitos de autor, son publicados baixo unha licenza de software compatible coa Open Source Definition ou que forman parte do dominio público. Isto permite aos usuarios utilizar, cambiar e mellorar o dito software, e redistribuílo, xa sexa na súa forma orixinal ou modificada. É frecuente o seu desenvolvemento de maneira pública e en colaboración. LINUX é un dos exemplos máis coñecidos de sistema operativo de código aberto.

Tecnoloxías da información e das comunicacións (TIC)

Baixo esta rúbrica intégrase o conxunto de ferramentas, habitualmente de natureza electrónica, utilizadas para a recollida, almacenamento, tratamento, difusión e transmisión de información. Considéranse tecnoloxías da información e das comunicación tanto os dispositivos físicos (equipos informáticos, redes de telecomunicacións, terminais, etc.), coma o software ou aplicacións informáticas que funcionan sobre estes equipos.

Tipos de conexión de telefonía móbil

  • Sistema GSM: siglas en francés de Groupe Spécial Mobile (Sistema Global para as Comunicacións Móbiles). É un servizo dixital global de comunicación entre terminais móbiles de segunda xeración. Permite a transmisión de voz, mensaxes de texto (SMS) e fax.
  • Sistema UMTS: siglas en inglés de Universal Mobile Telecommunications System (Sistema Universal de Telecomunicacións Móbiles). É un sistema de terceira xeración de GSM que establece comunicacións de banda larga, o que permite a transmisión, ademais dos permitidos polo sistema GSM, os de servizo web e contidos audiovisuais.

TPV

Siglas de Terminal Punto de Venda. Trátase dun sistema informático que xestiona o proceso de venda, permite a creación e impresión do tícket de venda mediante as referencias dos produtos, realiza cambios no stock da base de datos e outras labores do negocio.

 

Este sitio web utiliza cookies propias de tipo técnico e de terceiros para optimizar o seu uso. As cookies non se utilizan para recoller información de carácter persoal. Se continúa navegando considérase que acepta o seu uso. Coñeza a nosa política de cookies

De acordo