Poboación entre 18 e 24 anos (ambos inclusive) que non completou o nivel de educación de secundaria segunda etapa e non segue ningún tipo de formación (regrada ou non regrada). As categorías incluídas no cálculo do indicador son: analfabetos, educación primaria, formación e inserción laboral que non precisa título de primeira etapa de secundaria, primeira etapa de educación secundaria, formación e inserción laboral que precisa título de primeira etapa de secundaria e garantía social/iniciación profesional
Clasificación estatística propia do Sistema Integrado de Información Universitaria (SIIU) que agrupa os estudos oficiais, elaborada a partir da Clasificación Internacional Normalizada de Educación CINE-F 2013
Considérase que unha persoa é analfabeta cando non sabe ler ou escribir en ningún idioma
Forma parte da Educación Secundaria postobrigatoria, e polo tanto, ten carácter voluntario. Comprende dous cursos académicos, que se realizarán ordinariamente entre os 16 e 18 anos de idade. Dende o curso 2015-2016 as modalidades de Bacharelato que poderán ofrecer as administracións educativos serán: Ciencias, Humanidades e Ciencias Sociais e Artes.
O indicador de persoas con baixos niveis educativos calcúlase como a Porcentaxe de adultos de entre 25 e 64 anos que acadaron un nivel educativo igual ou menor ao primeiro ciclo de ensinanza secundaria. As categorías incluídas para a obtención deste indicador son: analfabetos, educación primaria, formación e inserción laboral que non precisa título de primeira etapa de secundaria, primeira etapa de educación secundaria, formación e inserción laboral que precisa título de primeira etapa de secundaria e garantía social/iniciación profesional.
A base de cotización para as diversas continxencias e situacións amparadas pola acción protectora da Seguridade Social está constituída pola remuneración total, calquera que sexa a súa forma ou denominación, que con carácter mensual teña dereito a percibir a persoa traballadora ou asimilada, ou a que efectivamente perciba de ser esta superior. As percepcións de vencemento superior ao mensual distribuiranse ao longo dos doce meses do ano.
Considérase remuneración á totalidade das percepcións económicas, sexan en diñeiro ou en especie. Así mesmo, hai que ter en conta que as bases de cotización ao Sistema da Seguridade Social non poden ser superiores ao límite máximo fixado para cada exercicio económico na correspondente Lei de Orzamentos Xerais do Estado. Nalgúns réximes de cotización, como é o caso do Réxime Xeral, tamén se fixan uns límites mínimos de cotización, en función do grupo de cotización da persoa. Se a base non se atopa comprendida entre a contía mínima e máxima correspondente ao grupo de cotización do traballador ou da traballadora, esta cotizará pola base mínima (se a cantidade resultante é menor) ou máxima (se é maior).
Son ensinanzas que teñen unha estrutura modular. Inclúen un módulo de formación en centros de traballo (FCT), que se desenvolve nunha empresa. Aos ciclos de grao medio accédese co título de graduado en educación secundaria ou mediante unha proba regulamentada polas administracións educativas e aos ciclos de grao superior accédese co título de bacharelato ou a través dunha proba regulamentada polas administracións educativas.
É a Clasificación Nacional de Actividades Económicas resultante do proceso internacional de revisión denominado Operación 2007. Foi elaborada segundo as condicións recollidas no Regulamento de aprobación da NACE Rev.2. O obxectivo desta clasificación é establecer un conxunto xerarquizado de actividades económicas que poida ser empregado para:
É o concertado sen establecer límites de tempo na prestación de servizos con xornada a tempo completo, parcial ou fixo descontinuo.
Con carácter xeral, un emprego defínese como temporal cando a finalización do contrato ou relación laboral queda determinada por condicións obxectivas, coma a expiración dun prazo, a realización dunha tarefa determinada, a reincorporación dun empregado ao que se substituíra temporalmente, a realización dun período de prácticas, etc. En todo caso, neste tipo de contratos as condicións da súa finalización xeralmente aparecen recollidas no contrato. p>
Son as solicitudes de postos de traballo rexistradas nas oficinas públicas de emprego realizadas polos traballadores en idade laboral que desexan traballar por conta allea. Inclúen as de traballadores que non teñen emprego, tanto daqueles que non traballaron anteriormente e buscan emprego por primeira vez como as dos que tiveron un emprego anterior, e as de traballadores ocupados que buscan emprego para substituír ou complementar o que teñen.
É unha educación dirixida aos alumnos con necesidades educativas especiais, temporais ou permanentes, para que poidan acadar os obxectivos establecidos con carácter xeral para todos os alumnos. A escolarización en unidades ou centros de educación especial só se leva a cabo nos casos nos que as necesidades do alumno non poidan ser atendidas nun centro ordinario.
Ensinanza de réxime xeral, de carácter voluntario. Comprende ata os seis anos de idade. Estrutúrase en dous ciclos: o primeiro ata os tres anos e o segundo desde os tres ata os seis anos de idade.
Forma parte da ensinanza básica e ten carácter obrigatorio e gratuíto. Comprende seis cursos académicos que se cursarán ordinariamente entre os seis e doce anos de idade. Organízase en asignaturas e áreas que terán carácter global e integrador. Os alumnos e alumnas incorporaranse, con carácter xeral, ao primeiro curso no ano natural no que fagan os seis anos.
Educación ou formación coas seguintes características:
É unha etapa educativa obrigatoria e gratuíta que completa a educación básica. Consta de catro cursos académicos que se realizan ordinariamente entre os 12 e 16 anos de idade. Dende o curso 2015-2016 comprende dous ciclos: o primerio de tres cursos escolares e o segundo de un
Están dirixidas a persoas adultas que non dominan as técnicas instrumentais elementais e que necesitan adquirir técnicas básicas de lectura, escritura e cálculo. Están organizadas para grupos reducidos, cunha metodoloxía individualizada e con materiais específicos, en horarios flexibles, cun mínimo de 12 períodos lectivos semanais.
Están dirixidas a persoas sen ningunha titulación que desexen acceder á educación secundaria para persoas adultas, seguir con garantía de éxito cursos de cualificación profesional ou potenciar a súa participación activa na vida social, cultural, política e económica. Abrangue contidos relacionados coas necesidades e a realidade das persoas adultas, estruturados en tres ámbitos globalizados, en horarios flexibles, cun mínimo de 16 períodos lectivos semanais.
As ensinanzas de adultos poden ser regradas ou non regradas
As ensinanzas regradas son: ensinanzas básicas de niveis I, II, III; bacharelato para persoas adultas e ciclos formativos para persoas adultas.
As ensinanzas básicas de nivel III e o bacharelato poden cursarse nas modalidades presencial e a distancia.
Son programas públicos de emprego-formación que teñen como finalidade a inserción laboral dos mozos e mozas, desempregados e menores de vintecinco anos, mediante a súa cualificación en alternancia coa práctica profesional en ocupacións ou actividades de utilidade pública ou interese social.
Constitúen a segunda etapa da formación básica para persoas adultas, que se organiza en dous niveis, I e II, organizados de forma modular en tres ámbitos: ámbito científico-tecnolóxico, ámbito de comunicación e ámbito social. A cada un dos ámbitos de coñecemento correspóndenlle catro módulos, que estarán distribuídos cuadrimestralmente e, a cada un dos niveis, corresponderanlles dous módulos. Na modalidade presencial, o total de períodos lectivos destas ensinanzas non poderá ser, en ningún caso, inferior a 1.250.
Categoría que inclúe as combinacións posibles de desprazamento a pé e/ou bicicleta.
Organismo público encargado de xestionar o Réxime Especial da Seguridade Social dos Funcionarios Civís do Estado.
Na Enquisa de condicións de vida das familias (ECV) utilízase a seguinte clasificación harmonizada coa Clasificación Nacional de Educación 2000 (CNED-2000):
Son programas públicos de emprego-formación que teñen como finalidade a inserción laboral dos desempregados de vintecinco ou máis anos de idade, mediante a súa cualificación en alternancia coa práctica profesional en ocupacións ou actividades de utilidade pública ou interese social.
Este concepto, establecido na Orden ministerial do 11 de marzo de 1985, está constituído polo total de demandas en alta existentes a fin de mes, excluíndo, entre outras, as que correspondan ás seguintes situacións:
A posta en marcha do novo Sistema de Información dos Servizos Públicos de Emprego (SISPE) en maio de 2005 produce unha ruptura da serie de paro rexistrado que se viña publicando ata o momento. A implantación deste novo sistema afecta a estimación do paro rexistrado, non porque cambie a definición, senón pola actualización e xestión automatizada da información e porque se corrixiron os erros que se viñan cometendo con certos colectivos.
Persoa que completou todos os créditos docentes ou materias que conforman o plan de estudos universitario da titulación na que estaba matriculada.
A afiliación ao Sistema da Seguridade Social é obrigatoria para todas as persoas incluídas no campo de aplicación da Seguridade Social e única para toda a vida do traballador ou da traballadora e para todo o sistema, sen prexuízo das baixas, altas e demais variacións que con posterioridade á afiliación poidan producirse. É dicir, o traballador ou a traballadora afíliase cando comeza a súa vida laboral e se dá de alta nalgún dos rexímenes do Sistema da Seguridade Social. Esta situación denomínase alta inicial. Se cesa na súa actividade será dado ou dada de baixa pero seguirá afiliado ou afiliada en situación de baixa laboral. Se retoma a actividade producirase unha alta denominada alta sucesiva a efectos estatísticos, pero non terá que afiliarse novamente, dado que, como xa se indicou, a afiliación é única para toda a vida do traballador.
Persoas egresadas universitarias que están afiliadas á Seguridade Social en situación de alta laboral ou son mutualistas titulares activos da Mutualidade Xeral de Funcionarios Civís do Estado (MUFACE) na data de referencia do período de seguimento.
Estudos primarios. Persoas que foron á escola 5 anos ou máis sen completar EXB, ESO ou bacharelato elemental
Son profesores contratados con carácter temporal por un período de dous anos, sendo posible a súa continuidade de acordo coa normativa laboral de aplicación e nos termos establecidos polos estatutos das universidades, e con dedicación a tempo parcial, entre especialistas de recoñecida competencia que acrediten exercer a súa actividade profesional fóra da universidade.
Os profesores axudantes contrátanse entre os que teñan superadas as materias de estudo ás que fai referencia o artigo 38 da Lei orgánica de universidades (estudos de doctorado) e coa finalidade principal de completar a súa formación investigadora. A contratación será con dedicación a tempo completo, por unha duración non superior a catro anos improrrogables. Os axudantes tamén poderán colaborar en tarefas docentes, nos termos que establezan os estatutos das universidades.
Son programas dirixidos ao alumnado maior de dezaseis anos que non obtivo o título de graduado en educación secundaria obrigatoria. O seu obxectivo é que todos os alumnos alcancen competencias profesionais propias dunha cualificación de nivel un da estrutura do Catálogo Nacional de Cualificaciones Profesionales. O alumnado que supera os módulos obrigatorios obtén unha certificación académica con acreditación das competencias adquiridas.
Son programas de carácter regrado. Están destinados a mozos entre dezaseis e dezanove anos cumpridos dentro do ano de inicio do programa, que non obtivesen o título de graduado en educación secundaria obrigatoria e non cursasen con anterioridade outro programa de cualificación profesional inicial. Teñen como finalidade previr o abandono escolar antes da finalización da escolaridade obrigatoria e abrirlles novas expectativas de formación e titulación a mozos e mozas en situación de desvantaxe sociolaboral e educativa. Teñen unha marcada vocación profesional, permiten a relación co mercado de traballo e facilitan a inserción laboral nunha actividade profesional de xeito cualificado.
Estes programas están destinados ao alumnado que sobrepasa o límite de idade da ensinanza obrigatoria e abandona a educación secundaria sen alcanzar os obxectivos e o título correspondente.
Clasificación académica resultante da agrupación das titulacións oficiais en cinco categorías ou áreas de ensinanza (Artes e Humanidades; Ciencias; Ciencias Sociais e Xurídicas; Ciencias da Saúde; Enxeñaría e Arquitectura).
Estudos secundarios. Considérase que unha persoa ten estudos de segundo grao cando terminaron ESO, EXB, bacharelato elemental, bacharelato superior, BUP, bacharelato LOGSE, COU, PREU, FP de grao medio, FPI, oficialía industrial ou equivalente, FP de grao superior, FPII, mestría industrial ou equivalente. No censo de 2001 as persoas que alcanzaron o nivel de formación profesional superior inclúense neste epígrafe e non no de Terceiro grao para facilitar á comparación cos censos anteriores.
Persoas que saben ler e escribir pero foron menos de 5 anos á escola.
As taxas brutas de poboación que se gradúa en cada ensino/titulación calcúlanse como a relación entre o alumnado que remata os estudios que se citan, independentemente da súa idade, coa poboación total da idade teórica de comezo do último curso do ensino.
Porcentaxe de poboación de 16 e máis anos que non sabe ler nin escribir sobre o total da poboación de 16 e máis anos.
Representa o número de persoas egresadas afiliadas (en alta laboral segundo Seguridade Social ou MUFACE) na data de referencia de cada período de seguimento por cada cen persoas egresadas. Por outra banda, non se pode interpretar a taxa de inserción laboral como unha taxa específica de emprego de egresados universitarios (Persoas egresados ocupadas/Total de persoas egresadas) xa que, como se indicou, non se acada a exhaustividade no reconto da ocupación deste colectivo, ao descoñecerse a súa actividade laboral fóra de Galicia ou a súa situación de afiliación a mutualidades de previsión social á marxe de MUFACE
Estudos superiores. Considérase que unha persoa ten estudos de terceiro grado cando terminou unha diplomatura, arquitectura ou enxeñería técnicas, tres cursos dunha licenciatura, enxeñería o arquitectura, unha licenciatura, unha enxeñería ou o doutorado.
Categoría que inclúe as combinacións posibles de por unha parte, coche, furgoneta ou moto, e por outra parte, autobús, metro ou tren.
Categoría que inclúe as combinacións posibles de coche, furgoneta ou moto como condutor ou pasaxeiro.
Categoría que inclúe as combinacións posibles de autobús, metro ou tren.
Este sitio web utiliza cookies propias de tipo técnico e de terceiros para optimizar o seu uso. As cookies non se utilizan para recoller información de carácter persoal. Se continúa navegando considérase que acepta o seu uso. Coñeza a nosa política de cookies